x
Biuletyn WebPerfect.pl


... ciekawostki i raporty na e-mail

Uwaga: prezent - zapisz się, a otrzymasz ebook:

Zacznij przyciągać pieniądze
(Joe Vitale)

[zamknij okno]

Jak postępować przy kupnie hostingu?

admin, 13 lipca 2010 , kategoria: Artykuły ogólne

Poniżej zamieściłem przykładowy e-mail, który wysyłam standardowo (lub po modyfikacjach) jeśli zamierzam wykupić hosting. Możesz sobie go skopiować, przerobić i używać jak szablonu bez żadnych ograniczeń, oto jego treść:

Temat: Pytania odnośnie hostingu…

„Witam,

Interesuje mnie oferta hostingu ["Nazwa Oferty"] w Państwa firmie. Chciałbym rozwiać pewne moje wątpliwości ten temat…

Może zacznę od pytań odnośnie [promocji], bo nie do końca jest to jasne….

Na stronie z promocjami jest napisane, że [to]
Natomiast na stronie z ofertą jest napisane: [tamto]

Teraz nie rozumiem czy jeśli wykupię u Państwa serwer dostanę [to czy tamto ... ]

Rozumiem, że promocją obejmuje mnie, jak tylko zarejestruje konto (jeszcze nie opłacając) – i np. jeśli następnego dnia się zakończy, będzie mnie nadal obejmować ? (liczy się data rejestracji konta?)

Kolejne pytanie dotyczy częstotliwości awarii. Chodzi mi o to czy często zdarzają się jakieś awarie, jak długo trwają oraz co się dzieje wtedy z kontami (czy np. konta użytkowników są przenoszone na inny serwer zastępczy)?

Czy mają Państwo jakieś dane nt. pingów z USA do serwerów oraz ile domen mogę podczepić do konta? Chodzi o to, czy w ogóle da radę utrzymać dwie strony na jednym serwerze (chodzi mi oczywiście o ["Nazwa Oferty"]).

Czy jeśli da podłączyć się więcej niż 1 domenę to można skierować ją do innego katalogu (czyli miejsca na drugą stronę na tym jednym koncie)?

Kolejne pytanie brzmi – czy jest dostęp do CRON-a lub innego mechanizmu automatycznego wykonywania skryptów (php). Jeśli tak, to w jaki sposób?

Bardzo ważne pytanie: mam problem typu: „[opis błędu]”

Czy serwer jest skonfigurowany odpowiednio tak, aby powyższy błąd się nie pojawiał?

Czy uzyskam wsparcie administratora jeśli okaże się, że jakiś skrypt mi nie działa (np. z winy konfiguracji serwera) – chodzi mi o skrypty, które działały, ale nie działają tutaj… ?

Myślę, że na początek tyle pytań wystarczy. Wszystkie pytania są ważne, chcę być zadowolony z zakupu. Proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi.

Z poważaniem,
XYZ”

E-mail w podobnej postaci powędrował do kilku usługodawców i szczerze mówiąc niewielu zdecydowało się odpowiedzieć w sposób mnie zadowalający. Taki e-mail jest dla mnie podstawą zakupu hostingu – jeśli obsługa da plamę – nawet nie patrzę, co mogą mi zaoferować.

Zauważ, że już na początku zadałem pytanie, które odnośnie tego, co w ofercie wprawiło mnie w błąd. Później upewniam się, czy muszę się śpieszyć z wykupieniem konta.

Następnie zadaję pytanie typu: co będzie jeśli serwer padnie? Ile na tym stracę i czy ktoś mi pomoże?

Kolejne pytanie – odnośnie pingów w USA (czy firma ma jakieś dane na ten temat – czyli czy serwer jest dobry dla stron kierowanych do ludzi zza oceanu…).

Ostatnie pytanie było bardzo ważne. Miałem błąd na jednym z poprzednich serwerów – chciałem sprawdzić jak zareaguje obsługa oraz czy będzie starała się pomóc mi uporać się z tym problemem… Jeżeli dostałbym odpowiedź typu: „nie zajmujemy się problemami skryptów naszych klientów” – firma spalona…

W większości wypadków można wykryć, czy usługodawca jest przyjazny klientowi. Zdarzają się jednak sytuacje, gdzie usługodawca jest miły do czasu, kiedy mu się zapłaci… O tym przeczytasz za chwilę…

Bezpieczeństwo

Jak napisałem wyżej masz prawo zadawać wszystkie pytania, które Cię nurtują. Przede wszystkim zapytaj też o bezpieczeństwo, czy Twoje dane są bezpieczne na serwerze, czy firma chroni Twoje dane i Twoich klientów.

... przejdź do strony: 1 2 3 4

Tagi: , , , , , , .

Dodawanie komentarzy czasowo wyłączone

Zostaw komentarz

*