Jak postępować przy kupnie hostingu?
admin, 13 lipca 2010 , kategoria: Artykuły ogólnePoniżej zamieściłem przykładowy e-mail, który wysyłam standardowo (lub po modyfikacjach) jeśli zamierzam wykupić hosting. Możesz sobie go skopiować, przerobić i używać jak szablonu bez żadnych ograniczeń, oto jego treść:
Temat: Pytania odnośnie hostingu…
„Witam,
Interesuje mnie oferta hostingu ["Nazwa Oferty"] w Państwa firmie. Chciałbym rozwiać pewne moje wątpliwości ten temat…
Może zacznę od pytań odnośnie [promocji], bo nie do końca jest to jasne….
Na stronie z promocjami jest napisane, że [to]
Natomiast na stronie z ofertą jest napisane: [tamto]Teraz nie rozumiem czy jeśli wykupię u Państwa serwer dostanę [to czy tamto ... ]
Rozumiem, że promocją obejmuje mnie, jak tylko zarejestruje konto (jeszcze nie opłacając) – i np. jeśli następnego dnia się zakończy, będzie mnie nadal obejmować ? (liczy się data rejestracji konta?)
Kolejne pytanie dotyczy częstotliwości awarii. Chodzi mi o to czy często zdarzają się jakieś awarie, jak długo trwają oraz co się dzieje wtedy z kontami (czy np. konta użytkowników są przenoszone na inny serwer zastępczy)?
Czy mają Państwo jakieś dane nt. pingów z USA do serwerów oraz ile domen mogę podczepić do konta? Chodzi o to, czy w ogóle da radę utrzymać dwie strony na jednym serwerze (chodzi mi oczywiście o ["Nazwa Oferty"]).
Czy jeśli da podłączyć się więcej niż 1 domenę to można skierować ją do innego katalogu (czyli miejsca na drugą stronę na tym jednym koncie)?
Kolejne pytanie brzmi – czy jest dostęp do CRON-a lub innego mechanizmu automatycznego wykonywania skryptów (php). Jeśli tak, to w jaki sposób?
Bardzo ważne pytanie: mam problem typu: „[opis błędu]”
Czy serwer jest skonfigurowany odpowiednio tak, aby powyższy błąd się nie pojawiał?
Czy uzyskam wsparcie administratora jeśli okaże się, że jakiś skrypt mi nie działa (np. z winy konfiguracji serwera) – chodzi mi o skrypty, które działały, ale nie działają tutaj… ?
Myślę, że na początek tyle pytań wystarczy. Wszystkie pytania są ważne, chcę być zadowolony z zakupu. Proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi.
Z poważaniem,
XYZ”
E-mail w podobnej postaci powędrował do kilku usługodawców i szczerze mówiąc niewielu zdecydowało się odpowiedzieć w sposób mnie zadowalający. Taki e-mail jest dla mnie podstawą zakupu hostingu – jeśli obsługa da plamę – nawet nie patrzę, co mogą mi zaoferować.
Zauważ, że już na początku zadałem pytanie, które odnośnie tego, co w ofercie wprawiło mnie w błąd. Później upewniam się, czy muszę się śpieszyć z wykupieniem konta.
Następnie zadaję pytanie typu: co będzie jeśli serwer padnie? Ile na tym stracę i czy ktoś mi pomoże?
Kolejne pytanie – odnośnie pingów w USA (czy firma ma jakieś dane na ten temat – czyli czy serwer jest dobry dla stron kierowanych do ludzi zza oceanu…).
Ostatnie pytanie było bardzo ważne. Miałem błąd na jednym z poprzednich serwerów – chciałem sprawdzić jak zareaguje obsługa oraz czy będzie starała się pomóc mi uporać się z tym problemem… Jeżeli dostałbym odpowiedź typu: „nie zajmujemy się problemami skryptów naszych klientów” – firma spalona…
W większości wypadków można wykryć, czy usługodawca jest przyjazny klientowi. Zdarzają się jednak sytuacje, gdzie usługodawca jest miły do czasu, kiedy mu się zapłaci… O tym przeczytasz za chwilę…
Bezpieczeństwo
Jak napisałem wyżej masz prawo zadawać wszystkie pytania, które Cię nurtują. Przede wszystkim zapytaj też o bezpieczeństwo, czy Twoje dane są bezpieczne na serwerze, czy firma chroni Twoje dane i Twoich klientów.
... przejdź do strony: 1 2 3 4
Tagi: bezpieczeństwo, hosting, limity, parametry, ping, serwer, łącze.