x
Biuletyn WebPerfect.pl


... ciekawostki i raporty na e-mail

Uwaga: prezent - zapisz się, a otrzymasz ebook:

Zacznij przyciągać pieniądze
(Joe Vitale)

[zamknij okno]

Jak postępować przy kupnie hostingu?

admin, 13 lipca 2010 , kategoria: Artykuły ogólne

Transfer często wylicza się podczas ruchu z i do sieci. Co to znaczy? Otóż, użytkownik (Twój gość) wpisując adres Twojej strony wysyła (pośrednio lub bezpośrednio) zapytanie do serwera. Serwer przyjmuje pytanie i odpowiada (jeśli działa). Następnie użytkownik ściąga Twoją stronę na swój dysk.

Oczywiście nie za każdym razem ściąga wszystko – większość stałych elementów zapisywana jest w cache-u (pamięci podręcznej). Cache uaktualniany jest co jakiś czas lub gdy zmieniły się daty plików (pliki zostały zaktualizowane).

Również jeśli wysyłasz pliki na serwer transfer może być liczony…

Trzeba uważać na limity transferu i dobrać je w zależności od strony wielkości strony.

Należy też zwrócić uwagę na limity połączeń z bazą danych i limit wielkości bazy (o ile zamierzasz korzystać z tej opcji). Limity połączeń to dziwna sprawa, jeżeli chodzi o limity jednoczesnych połączeń w danej chwili (np.3 to raczej niemożliwe nawet przy ogromnej popularności). Gorzej jeśli w danej godzinie czy minucie – takie rozwiązanie szczerze odmawiam.

Uważam jednak, że na połączenie z bazami nie powinno być takich limitów w przypadku kont komercyjnych.

Kolejna sprawa – zwróć uwagę na limit pojemności bazy. Powinien być ograniczony pojemnością konta, a nie mniejszymi jednostkami.

Inne parametry (wg. potrzeb):

  • PHP, CGI i skrypty server-side
  • mod_rewrite (przydatne przy pozycjonowaniu)
  • możliwość dzielenia www
  • e-mail
  • domeny (w tym możliwość podczepienia własnej)
  • CRON (zaplanowane zadania)
  • inne rzeczy, które potrzebujesz, aby Twoja strona działała prawidłowo…

Kontakt z administratorem i obsługą

To jest najważniejsza kwestia, która powinna być brana pod uwagę. Wykupujesz serwer powiedzmy na rok – co jeśli kontakt z administracją będzie kiepski? Co się stanie gdy nastąpi awaria serwera? Jest na to jedyny sposób – kupić hosting w dobrej firmie.

Jesteś klientem i masz prawo pytać o prawie wszystko. Administrator/obsługa, jeśli zależy im na obustronnym zadowoleniu, muszą Ci na nie wszystkie odpowiedzieć. Czas reakcji powinien być jak najkrótszy i umówmy się, że nie będziesz czekał 3 dni. To jest bardzo ważne.

W ten sposób możesz przetestować Twojego usługodawcę i przewidzieć jak będzie w przypadku sytuacji problemowych. Pamiętaj, że jest to głównie w Twoim interesie, gdyż tutaj chodzi o działanie Twojego serwisu.

E-mail do administratora

Jest to obecnie najtańszy sposób komunikacji. Możesz zadać administratorowi/obsłudze wszystkie pytania, które są powodem Twoich wątpliwości. Możesz poprosić o dodatkowe szczegóły/wyjaśnienia. Jeśli obsługa będzie na Ciebie „warczeć” możesz być prawie pewien, że w innych sytuacjach również będą.

Ponadto uważam, że wielkim błędem jest też odpowiadanie, na pytania klientów w stylu: „Proszę przeczytać to tutaj… (link) i dopiero zadawać pytania…” – po to klient się pyta, żeby mu dokładnie to wytłumaczono…

Oczywiście, nie należy zadawać pytań typu: „Jak wykonać licznik na moją stronę?” – czy inny skrypt w PHP (na takie pytania trzeba odpowiadać sobie we własnym zakresie, chyba, że usługodawca oferuję taką pomoc…).

Czasami skrypty i inne niektóre rzeczy działają inaczej lub działają nieprawidłowo z winy konfiguracji serwera – kontakt z administracją jest tutaj wręcz wskazany.

Nie wiem skąd wzięła się pewna koncepcja wśród niektórych administratorów, że klient jest pozostawiony sam sobie. To klient płaci i ma prawo wymagać i domagać się wyjaśnień.

Niektórzy otwierają firmy hostingowe, żeby sobie dorobić małym kosztem – trzeba na takich uważać, bo administrator to ma być pewien fachowiec, którego praca jest ciężka – nie ma tutaj obijania. A tacy „domowi” często nie chcą, aby zawracano im głowę…

... przejdź do strony: 1 2 3 4

Tagi: , , , , , , .

Dodawanie komentarzy czasowo wyłączone

Zostaw komentarz

*